2013. július 15., hétfő

Vége a szabimnak ......

sajnos :( 
Egy hét úgy telt el itthon, mintha nyaraltunk volna. Nagyokat pihentünk, aludtunk, sétáltunk és nagyon jól elvoltunk. Szombaton meg elmentünk szomszédolni egy kicsit, Zé és két kolléganőm :)  
Laza 2 óra alatt Bécsbe voltunk és megnéztük a schönbrunn-i kastélyt és a hozzátartozó parkot, állatkertet. 
A kastélytól jó 1,5 km-re parkoltunk, mert megsúgták nekem, hogy jóval olcsóbb a parkolás. Azt az érzést , amit átéltem ,  amikor kiléptünk a parkolóházból és egyenesen szembenézett velünk  a kastély és a hozzátartozó kert , hát az leírhatatlan . Hideglelés, kíváncsiság és berzenkedés egyszerre : ) Brrrrr, hacsak rágondolok megint átélem újra :)))

Impozáns látvány fogadott minket .....
És hát a kastély belseje sem okozott csalódást. 
40 csodálatosan berendezett  szobát néztünk meg. Egyik szebb volt , mint a másik . A festmények  a bútorok , mind-mind egy -egy kis csoda, fényűzés és pompa , de valahol meg olyan érzése támadt az embernek, hogy ez csak egy aranykalitka. 
Miután jól kinézelődtük magunkat bent, elindultunk, hogy a kastélyt körül vevő csodálatos parkot is felfedezzük. 
 Egyik ámulatból estem a másikba , ezek a képek a Trónörökösök kertjében készültek
Csak raktároztam el a képeket  a fejembe :) 
És minél beljebb haladtunk a parkban , annál inkább éreztem, hogy egy nap bizony itt kevés lesz :) 


 Neptun -kút  és a kútról a kilátás 
Egyszerűen rácsodálkoztam minden apró(? )  részletre . Ma is azon gondolkodom, hogy vajon minden másnap megnyírják és fésülik a fákat , sövényt, hogy ennyire tökéletesen álljanak azok , hogy  minden gallyacska a helyén legyen????



Sajnos csak kevés képem van , ezek is szuper telómmal lettek fotózva, mert persze a fényképező gép mikor adta be az unalmast ? Hát persze, hogy ott a helyszínen , hol máshol is tette volna meg ezt a kicseszést ?  
Így a Gloriette a hármas tagolású diadalív  tetejéről  ahova egy csigalépcsőn jutottam fel ,  nem is tudtam egyetlen igazi szép képet csinálni.Becsukom a szemem és magam elé idézem azt a képet amit ott fent láttam. Nem elég , hogy a kastélyt és hozzátartozó kertet, parkot lehetett egyben látni, de Bécs városát is . GYÖNYÖRŰSÉGES volt :)

Nagy élmény volt még a kertben kialakított sövény labirintusban keresni a helyes utat:) Kerestük és kerestük:) A labirintus közepén elhelyezett kilátóban meg az ügyesebb delikvensek jókat derültek azon, hogy keressük és keressük a kijáratott és várjuk a jutalmat, hogy mi is fentről szemléljük az eseményeket . 
Megtaláltuk. Aztán mi nevettünk az "eltévedetteken" :D 

És a hát a nap  fénypontja és örök emlék lesz a mókus etetés a csodálatos erdőben. 
Egy kis mogyoró héj tördelés és már is megjelent egy bátor versenyző.
Lazán elvette a mogyorót és megállt tőlünk úgy fél méterre , körül nézett és gyorsan elásta a szerzeményét , és jött egy újabb adagért. 
Aztán egyszer csak fogta magát és faképnél hagyott minket, gondolta érvényesüljön a többi mókus is . 
Nem sokat kellett várni a kollégára vagy kolleginára  :)  
A következő befutó ha létezik nagyon szelíd mókus , na ő aztán az volt.
Előbújt és nem sokat gondolkodott azon, hogyan szerezzen egy kis nassit . Komolyan nem hittem, hogy valaha is egy erdei mókus keze fog az én kezemen támaszkodni :) Azok a kis ujjak , kezek és szemek :) Nem hiába imádom a mókusokat :) 


A délután jelentős részét a bécsi állatkertben töltöttük. Szép , jó nagy és kellően fárasztó a bejárása.
Rengeteg állatot láttunk. Sőt sikerült a koala etetést is elcsípni . Sorry, de az állatkertről képet nem mellékelek, mert nem nagyon csattogtattam a telóm :D
Aztán hipp-hopp este lett .Sajnos  nagyon hamar:(
Mondjuk a lábaim szerintem már nagyon várták , hogy este legyen és végre a kocsiba beüljek. Laza számítások szerint is mentünk 13-15 km egész nap :)

Tényleg nagyon jó napom volt, imádtam minden percét, vissza kell még jönnöm ide , hiszen még annyi de annyi látni való kimaradt.

Rettegj Bécs, Schönbrunn jövök én még!!!



Nincsenek megjegyzések: